Selailin mummin vanhaa valokuva-albumia, siellä oli kuva nuoresta komeasta miehestä kävelemässä univormussa – kuva ukistani. Mummini oli nuorena naisena kirjoittanut ukkini kuvan alle ”Hän joka käveli sydämeeni.” Awww! <3 Ja he tosiaankin elivät yhdessä elämänsä loppuun saakka.

 

Sinkkuelämä on hyvä käyttää haaveilemiseen täydellisestä rakkaudesta, joka vain kävelee vastaan. Ei mitään onnettomia yksipuolisia rakkauksia, ei särkyneitä sydämiä, kun toinen ensin pettää ja sitten lähtee uuden ja hehkeämmän mukaan, ei vääriä valintoja, ei päätymisiä epätyydyttävään suhteeseen, ei sääliseksiä, ei tylsää arkea vaan Se mmm niin ihana täydellinen sielunkumppani! <3

Se ihana ihminen, jonka kanssa jaetaan hesari (en muuten lue lehtiä), jonka kanssa katsotaan iltasin telkkaria (mulla ei ole telkkaa), käydään etelässä pakettimatkoilla (en ole eläessäni käynyt pakettimatkalla), mökkeillään viikonloppusin (meiän mökille on yli 1000km) ja jonka kanssa käydään tansseissa (vähintäänkin häävalssi).

Ah, sitä auvoista onnea! <3

 

Sinkkuelämässä on parempi unohtaa menneet: Se poltti pilvee liikaa, Se halus susta vaan petikaverin, Se kyllästy suhun ennenku oli kerennyt tutustuakaan, Sen mielestä sä oot ”ihan kiva”, Se löys toisen, Se asuu liian kaukana, Se ei ole päässyt yli eksästään, Se on umpihetero nainen...jne. Listaa voisi jatkaa elämän varrella sattuneista vääristä ihastuksenkohteista. Uskomatonta, miten ne väärät vetääkin puoleensa magneetin lailla! Tähän ongelmaan minulle tarjottiin kuitenkin ratkaisua: Tee lista ihannekumppanista! Henkilö, joka minulle vinkin antoi, kertoi, että oli löytänyt oman kumppaninsa melkein heti listan tehtyään. Minä olen päättänyt uskoa kaikkeen, mikä ei ole kivuliasta, joten tein työtä käskettyä. Listastani tuli käsinkirjoitettuna nelisivuinen. (Hän käski olla mahdollisimman tarkka!) Kuten yleensäkin, olen se poikkeus joka vahvistaa säännön. Ei ole kukaan kävellyt sydämeeni (tai no onhan siellä koko joukko ihmisiä) enkä minä kenenkään sydämeen, mutta lupaan, että kun tämä henkilö elämääni astuu, niin teen kuten mummi ja liimaan hänestä mustavalkovalokuvan albumiin ja kirjoitan alle

Hän joka käveli sydämeeni.”