Yleistä

Qruiser on pohjoismainen sateenkaarifoorumi netissä, ei suoranainen deittipalsta, mutta kuitenkin suunnattu enemmänkin uusien tuttavuuksien löytämiseksi kuin vanhojen ylläpitämiseksi. Qruiserissa voi ihanasti stalkata muita qruisailioita ja vielä siistimpää on, kun näkee, kuka omilla sivuilla on käynyt! (Miinuspuolena se, ettei parhaita profiileja kehtaa stalkata jatkuvalla syötöllä)

 

Pieni tilastokatsaus: Juuri tällä kyseisellä hetkellä qruiserista löytyy: Queer-naisia 309, lesboja 1131, bissenaisia 734, heteronaisia 39, kokeilunhaluisia naisia 53 (miehiä löytyykin 561) ja aseksuaaleja löytyi 20, joista naisia 9.

 

 

Tutkimuksia

 

Minulla on hiukkasen löyhä moraali, joten ei liene yllätys, että olen suorittanut kevään mittaan ihmiskoetta, jossa tutkin vaikuttaako profiilini sisältö kävijämääriin ja saamieni viestien määrään. Olen kokeillut erilaisia kuvia ja erilaisia tekstejä sekä erilaisia määritelmiä ”on sinkku” ”on femme” jne. tai niiden poisjättämistä. Niin löyhä moraalini ei sentäs ole ollut, että olisin mennyt valehtelemaan tai laittamaan vääriä kuvia! Ihan minä se olen, eri näkökulmista vain.

 

Olen myös tutkinut ovatko ihmiset oikeasti halukkaita tutustumaan uusiin ihmisiin. Kuinka moni oikeasti lähtee tapaamaan ventovierasta ihmistä? Ja vaatiiko se suurtakin houkuttelua?

 

 

Tutkimustuloksia

 

Kun oli hieman ”poikamainen” kuva, niin oli kävijöitäkin enemmän. Huom.kävijöitä, ei kirjoittelijoita. Tekstin sisällöllä ei ollut merkitystä. Aivan sama kirjoittiko profiiliin mietelauseita vai etsikö ”Sitä Oikeaa” vai oliko vain kaverimielellä liikenteessä. Posteja ei satele, oli profiili millainen hyvänsä. Viimeisimmäksi lisäsin tämän blogin osoitteen. Siitä sain yhden palautteen. (Kiitos! <3)

 

Olen myös huomannut, että vaikka varatuilla lukee monesti ”uudet ystävät ovat aina tervetulleita!” niin käytännössä qruiser on aikalailla deittipalsta. Sinkut tutustuvat uusiin ihmisiin paljon mieluummin kuin varatut. En itseasiassa ole tavannut ainuttakaan varattua livenä. Sikäli harmi, koska joillakuilla varatuilla on kiva profiili, jonka perusteella voisi olettaa heidän olevan myös hauskoja ihmisiä ja tarkoitan nyt ihan vain kavereina.

 

Tutkimustuloksissa huomioitavaa: En ole yrittänytkään sarjatreffata ihmisiä, olisin voinut olla huomattavasti aktiivisempi. Miehet olen jättänyt myös täysin huomiotta. Kokeilematta on myös ”etsitään seksiseuraa” kanssa parin härskin kuvan, mutta jotenkin tuollainen ei vain tunnu alkuunkaan minun jutulta, joten taitaa jäädä kokeilematta.

 

 

Päätelmiä

 

Ei aktiiviset qruisailijat: Qruiserlaisista iso on passiivisia eivätkä he vain laiskuuttaan (tai fiksuuttaan) vietä vapaa-aikaansa toisten profiileja stalkkaillessa ja uusia tuttavuuksia hakiessa.

 

Ihmisillä on jo ystäviä: Suurimmalla osalla qruisailijoista on jo kavereita vähintäänkin lauma, joten mitä turhia enempiä haalimaan!

 

Seurustelevat: Kultanuppusen kainalossa on niin mukavaa, että mitä sitä turhia lähteä ventovieraita tapaamaan!

 

Sinkut: Löytyy niitä heiloja muualtakin kuin qruiserista! Priden naistenbileissä ainakin näytti monella olevan haku (ja löytö) päällä.

 

Vaihtoehtonahan voitaisiin myös pitää sitä, että minussa on vikaa: Olen kertakaikkisen ruma ja ällöttävä, siksi niin harvat käyvät katsomassa profiilia ja olen myös kuolettavan tylsä ja tökerö kirjoittaja, jonka takia postilaatikkoni ei tulvi.

muttamutta...hmm, kai nielen ylpeyteni ja hyväksyn tuon viimeisen vaihtoehdon olemassaolon...kylläkin hammasta purren